2015. június 29., hétfő

Nyári kedvenc a konyhából


Hideg gyümölcsleves

Nagyon szeretem, mert könnyen és gyorsan el lehet készíteni előre, több napra, másnap, harmadnap meg csak elő kell szedni a hűtőből és már ehető is. Bármilyen idénygyümölcsből (vagy akár fagyasztottból is) elkészíthető. Mostanában nálunk az alap a meggy, aztán jön a barack, ősszel és télen meg az alma. Illetve mostanában rakok bele a maradék fagyasztott gyümölcsökből is (van, hogy a kész levesbe, hogy gyorsabban hűljön). Felrakom vízben főni (ízesítem), mikor épp felforrt, behabarom. Mostanában nagyrészt stevia kerül bele. A titka szerintem az, hogy jó tejföllel-liszttel habarva, de még finomabb, ha tejszínnel-étkezési keményítővel csináljuk. A másik titok, amivel mindig különlegessé tehetjük: a fűszerezés. Klasszikus fűszer hozzá a fahéj és citrom, de nagyon finom, ha belefőzünk 1-1 ág citromfüvet vagy mentát. Lehet próbálkozni bármilyen gyógyteával, sőt filteres teával is. Nekem a kedvencem a levendulás-vaníliás. Később bolondíthatjuk sárga vagy görögdinnyével is, de azokat kizárólag nyersen szoktam hozzávágni (a hideg levesbe), télen ez a nyers hozzávaló lehet a banán. No és le is lehet fagyasztani a levest, ha marad, vagy fagyira vágyunk.
Jó kísérletezgetést és jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése